همايش جوانان استان يزد باعنوان " آيينه نبي " به مناسبت روز جوان شنبه شب با پيام حجت‌الاسلام "محمد جواد حاجي علي اكبري" رييس سازمان ملي جوانان در تالار هلال احمر اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، هدف از برگزاري اين همايش گراميداشت روز جوان، توجه به اين قشر و بحث و تبادل نظر پيرامون مسايل و مشكلات آنها اعلام شد.

در بخشي از پيام رييس سازمان ملي جوانان آمده‌است: جوان تجلي جمال الهي، فصل بهار زندگي و بيت‌الغزل سروده حيات ، روح مجسم بالندگي و سمبل نشاط و رشد و تعالي است.

معاون رييس جمهوري در پيام خود افزود: جوان ايران اسلامي الگوي برتر خود را در " آينه تمام نماي پيامبر(ص) " حضرت علي‌اكبر( ع) يافته و پرتويي از نور مهر وجود او را در تاريخ انقلاب خود به نظاره نشسته‌است.

اين پيام مي‌افزايد: جوان اينك با الهام از درس‌هاي جاودانه عاشورا، ادامه راه نوراني امام عزيز را با سرانگشت اشاره‌هاي راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و در مسيري روشن از اميد طي نموده‌است.

معاون برنامه‌ريزي استانداري يزد نيز در اين همايش گفت:مسوولان‌امر ، امروز مسووليت خطيري در برابر جوانان و مسايل و مشكلات آنان دارند.

"محمدمهدي فقيه خراساني" وظيفه جوانان را در استفاده از فرصت‌هاي جواني يادآور شد و افزود: جوانان بايد در زندگي داراي الگو باشند تا دچار بحران هويت نشوند.

وي با اشاره به معضل بيكاري اضافه كرد: مردم يزد در گذشته بيكاري را ننگ مي‌دانستند و اكنون نيز بايد چنين باشد.

دراين همايش كه حدود‪ ۵۰۰‬نفرازجوانان استان يزد شركت داشتند به برگزيدگان رشته‌هاي علمي ، فرهنگي و ورزشي جوايزي اهداء شد.

حدود ‪ ۳۶‬درصد جمعيت ‪ ۹۹۰‬هزار نفري استان يزد جوان هستند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا